maandag, maart 20, 2006

De boulevard

Wat een romantisch plaatje hè?

De boulevard is van ons allemaal, de laatste weken laait de discussie weer op. Wat moeten we doen, laten we de situatie zoals hij nu is (afgesloten voor autoverkeer), of moeten we toegeven aan de autobezitters die met geen stok uit de auto te slaan zijn?

Alsof dit nu het grootste probleem in de wereld is staan de voor- en tegenstanders steeds grimmiger tegenover elkaar.

Aan de politiek wordt de vraag gesteld om de situatie terug te draaien en iedereen weer de mogelijkheid geven om in zijn auto het rondje om de toren te doen.

Persoonlijk vind ik het prima zo. Ik hou van lopen en fietsen en ik ben gezond. Ik woon niet in het oude dorp maar een rondje over de haven en rond de toren doe ik graag. Dan zet ik de auto onderaan de dijk op de parkeerplaats en loop lekker verder.

Maar niet iedereen is deze mening toegedaan. De tegenstanders van de afsluiting halen alles uit de kast om hun mening kracht bij te zetten, het rondje met hun oude bessien in de auto, "het mensje komt ook nergens en verheugd zich er zo op" is een van de meningen.
Ook van de restauranthouder is protest te horen en voor dat laatste is toch wel wat te zeggen. Voor onze middenstanders en vooral voor de horeca die toch al in een lastige positie zitten de afgelopen jaren moeten we als gemeente wel wat toegeeflijker zijn. Zoeken naar een goede oplossing is in dezen belangrijker dan de emoties laten spreken.
Daarom zou ik pleiten voor een tussenoplossing, niet om laf te zijn maar omdat een tussenoplossing het beste is voor alle partijen. Die tussenoplossing zou wat mij betreft kunnen zijn: vanaf, zeg maar, Koninginnedag dicht voor autoverkeer omdat je dan veel meer kuieraars en fietsers hebt en dat op een terras ook lekkerder zitten en kijken is. Voor de wintermaanden kun je de boulevard openen voor autoverkeer. De grootste concentratie ligt toch op de zaterdagmiddag. Belangrijk is wel dat er gewerkt moet worden aan een bewust gebruik van de auto.
KOM UIT DE AUTO MET JE LUIE GAT!!

1 Comments:

At 3:30 p.m., Anonymous Anoniem said...

Gelijk heb je Jannie een goeie tussen oplossing.

 

Een reactie posten

<< Home