vrijdag, januari 16, 2009

nieuw jaar, nieuwe kansen

Och och och, wat ben ik toch laks geweest met mijn blog. Mei 2008 is al weer 7 maanden geleden. Zo lang ben ik er nog nooit uit geweest.
Niet dat ik in die maanden niets gedaan heb wat de moeite van het opschrijven waard was, in tegendeel zou ik zeggen. Er is veel gebeurd in het afgelopen jaar en voor je het weet is het zomervakantie. "Ja, na de zomer zal ik mijn blog weer eens bijhouden"......nou toen was het weer bijna Kerst en nu.......al weer half januari.

Vroeger vond ik de maand januari een lange maand waar bijna geen eind aan kwam. Nu gaan de weken in sneltreinvaart voorbij.

Allerlei politieke zaken zijn weer gepasseerd, voorjaarsnota, havenplannen, Buitendijkse haven, problemen in de visserij door de hoge olieprijzen, nu weer problemen door de lage scholprijzen. Altijd wat, de economische malaise, de huizenprijzen, en dalende werkgelegenheid.

We zullen dit jaar in de raad weer belangrijke beslissingen nemen. We moeten keuzes maken, je kunt je geld maar een keer uitgeven. We moeten voor de jeugd zorgen. Hoe voorzien we werkgelegenheid, hoe kunnen ze veilig uitgaan en wat kunnen we doen om er voor te zorgen dat de jongeren hun vrije tijd zo goed kunnen besteden. Voorzieningen voor sport en spel moeten ook in de nieuwe wijken komen.

Wat ons de laatste weken bezig hield was natuurlijk de vorstperiode. Overal kon geschaatst worden, op de singels en de vijvers en ook op de meertjes van de witte zandvlakte. Daar heb ik een poging gewaagd en zonder overdrijven: het ging wel lekker. Nu gaan er weer stemmen op om de ijsbaan aan te leggen. Pracht idee, maar als het nu binnenkort weer gaat vriezen, kunnen we de brandweer oproepen om een laagje water op een afgebakend terrein op de haven te laten lopen en we hebben een super ijsbaan. Veel geld hoeft dit niet te kosten en als we er regelmatig weer voor de nacht een laagje op laten lopen blijft het super glad.

Maar hoelang moeten we weer wachten op een paar dagen vorst? niemand die het weet, we wachten maar af!

1 Comments:

At 2:08 a.m., Anonymous Anoniem said...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!

 

Een reactie posten

<< Home